MB123

Mercedes-Benz 123: užtikrintas pranašumas

Universalumas: specialios 123-iosios serijos versijos

W123 dažnai tarnavo kaip bazė įvairiems kėbulams ir perdirbimams. Policijos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybų reikmėms būdavo modifikuojami sedanai ir universalai. Binz ir Miesen ant šios bazės taip pat gamindavo medicininės pagalbos automobilius, kitos firmos konstravo katafalkus, pikapus, kabrioletus ir t.t. Taksi reikmėms Mercedes-Benz siūlė specialiai parengtus serijinius sedaną, universalą ir ilgabazį sedaną.

Tokios kompanijos kaip AMG, Brabus arba Lorinser siūlė daugybę patobulintų 123-iosios serijos versijų – pradedant optiniais kėbulo pakeitimais naudojant spalvas, šoninius aerodinaminius elementus bei įvarius lengvojo lydinio ratlankius, ir baigiant sužemintomis pakabomis, standesniais amortizatoriais bei pakeistais ratų kampais. Taip pat buvo siūlomi sportiški pagerinimai, įskaitant optimizuotą serijinių variklių valdymą arba galingesnių agregatų sumontavimą.

123-ioji serija ir alternatyvios energijos rūšys

Alternatyvių energijos rūšių Mercedes-Benz pradėjo ieškoti jau labai senai. Šiam reikalui inžinieriai keletą kartų panaudojo 123-iosios serijos automobilius. 1983-iaisiais buvo pristatytas vandeniliu varomas 280 TE. Kitas universalas tapo baze bandomąjam elektromobiliui. Nuo 1982 metų buvo eksploatuojamas 200 modelis, varomas dviem degalų rūšimis: variklis naudojo suskystintas dujas arba benziną, o degalų rūšį vairuotojas pasirinkdavo specialaus jungiklio pagalba.

Nuo masinio iki klasikinio modelio

Sedano gamyba baigėsi 1985-ųjų lapkritį. Kaip ir pereinant nuo "Strich 8" prie W123, naujoji 124-oji serija beveik metus buvo gaminama lygiagrečiai su senuoju modeliu. Ypač sėkmingas universalas riedėjo nuo Mercedes-Benz konvejerio iki 1986-ųjų sausio. 123-iosios serijos gamyba truko nuo 1975 iki 1986 metų, per kuriuos pagaminta daugiau kaip 2,7 mln. automobilių. Liūto dalis teko 2'389'140 vienetų tiražu išleistam sedanui (2'375'440 standartinių ir 13'700 ilgabazių sedanų), tačiau naujasis universalas taip pat susilaukė įspūdingo populiarumo (199'517 mašinų). Likusieji 99'884 automobiliai buvo su coupe, o 8'373 su specialios paskirties kėbulais. Apie 1'080'000 vienetų parduota už Vokietijos ribų.

Per dešimt metų puikiai pasirodė dyzeliniai varikliai: populiariausiu modeliu tarp pirkėjų tapo 240 D (448'986 sedanai, 38'903 universalai, 3'841 ilgabazis sedanas ir 1'953 važiuoklės, iš viso 493'683 vienetai). Sėkmingiausias benzininis variantas buvo 230 E (245'588 sedanai, 42'284 universalai, 29'858 coupe ir 294 važiuoklės, iš viso 318'024 vienetai). Geriausiai parduodamu sedanu pasirodė esąs 240 D (448'986 vienetai), universalų pirkėjai dažniausiai rinkosi 230 TE (42'284 vienetai), o 280 CE pelnė laurus coupe tarpe (32'138 vienetai). Populiariausiu ilgabaziu sedanu ir ilgabaze važiuokle buvo lemta tapti 250 modeliui (atitinkamai 5'180 ir 2'888 vienetai), o 240 D – standartinės bazės važiuokle (794 vienetai).

Prabėgus daugeliui metų nuo gamybos pabaigos, 123-iosios serijos automobiliai vis dar rieda keliais. Tačiau šiandien ši Mercedes-Benz vidurinio segmento karta tapo retenybe ir sparčiai darosi klasikiniu modeliu. Pavyzdžiui coupe yra vienas geidžiamiausių automobilių "youngtimer" segmente.


Pranešimas spaudai © 2009, Daimler AG